Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 11 oktober 2012

Helvetets skitdag!

Okej, jag erkänner, detta gick inte som planerat. Hela dagen pissade ihop sig. Så det blev lite kött och grönsaker till middag. Jag kommer i alla fall inte laga någon mat under flytet. Jag kommer antagligen låsa in mig eller gå en promenad när Andreas fixar ihop middag här. Jag blir helt knäckt av bara tanken på att återuppleva denna dag igen.
Imorgon startar jag flytet på riktigt, från morgonen. Precis som hon tyckte att jag skulle göra på Kirurgavdelningen. Så denna dag stryker vi nu och börjar om på riktigt imorgon.
Men det verkar som att jag kommer vara tvungen att söka vård imorgon. Antibiotikan är slut och jag har så ont i halsen nu så jag snart börjar gråta. Hela halsen är som ett enda stort sår.
Det jävligaste är att jag har inte ens råd att söka vård just nu. Jag har redan betalat en stor summa pengar till vården denna månad, plus alla mediciner. Och så hade vi den vackra bilskatten på några tusen denna månad. Inkomsten var låg. Och nu har ju Oskar flyttat till oss på heltid, vilket inte var riktigt beräknat ännu. Han är givetvis varmt välkommen, vi skulle aldrig neka honom. Men allt blev bara så kaotiskt mycket utgifter på en kaotiskt låg inkomst. I och för sig så kan jag ju gå till läkaren och betala mot faktura, men dels så är det ju ett tillägg på fakturan och sen så har jag då ändå inte råd att hämta ut några mediciner. Jag får nog helt enkelt vänta tills barnbidraget kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar