Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 14 november 2012

Städa - äta - städa - äta

Mitt liv har börjat likna årets sommarplåga Dansa - pausa. Men jag har gjort en liten justering i texten. Städa - äta. Städa - äta.
Vårt hem har en förmåga att vilja bli stökigt hela tiden. Jag städar och plockar hela tiden, men det händer liksom ingenting. Jag antar att det är ganska typiskt för alla kvinnor som lever själv med fyra killar som inte alls är pedantiska. Alfons hjälper faktiskt till ganska mycket i hemmet och han plockar undan bara man ber honom. Dom andra tre är hopplösa.
Just nu hinner jag inte riktigt med, dels så har jag ganska ont fortfarande efter operationen och vilar ganska mycket, men sen är det ju allt detta ätande.
9.00 Frukost
11.00 Mellanmål
13.00 Lunch
15.00 Mellanmål
18.00 Middag
20.00 Kvällsmål
Det är i princip varannan timme.
Sen så ska varje måltid pågå i MINST 20 minuter.
Och 10 minuter innan och 20 minuter efter får jag inte dricka, eftersom att då sköljer jag bara ner maten och får inget näringsupptag. Så så här ser det typ ut.

9.00 - 9.20 äter jag frukost, sen får jag inte drick något förrän 9.40. Mellan 9.40 och 10.50 får jag dricka. 11.00 ska jag äta igen fram till 11.20... och så här rullar det på. Det är dels svårt att komma ihåg att dricka och sen är det svårt att inte få dricka när man är törstig. Sen så kan jag inte klunka i mig mer än 4 små klunkar åt gången.

Det är svårt att lära sig leva detta nya liv, men snart är det en vana och rutin och då vet jag antagligen inte hur det var att leva innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar