Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 13 november 2012

Hyresgästföreniningen

Det knackade på dörren idag, Hyresgästföreningen. Trevlig herre som utan att blinka värvade mig som medlem, jag hann förövrigt inte heller blinka. Han snackade ner mig direkt när det kom till renoveringen av vattenskadan som sker just nu.
Vi ska MINST ha 50% reducering på hyran från den dag skadan upptäcktes till den dagen allt är återställt. Och som det ser ut just nu så har vi ingenting klart förrän tidigast i december, det blir flera månader.
Jag ska även höra mig för angående mögelsök i Hermans rum, eftersom där har varit en vattenskada för några år sedan.
Dessutom så har Lulebo alldeles för höga hyror för den sortens standard dom har i lägenheterna. Antingen så får dom sänka hyran eller ta och höja standarden. Typ en spis med häll, nya toalett-stolar osv.

För 80 kr/månad så känns det värt att få en jurist som backar upp när vi vill ha reducering på hyran för renoveringen. Själv har man ju liksom dålig koll när det kommer till saker som rättigheter i ett hyreskontrakt. Jag hade tänkt strida om att dom skulle betala elräkningen för den tiden byggfläkten stod på för att avfukta skadan i toaletten och sovrummet. Det hade handlat om ca 300 kr. Men nu kan vi börja snacka om MINST 5-6000 kr. Betydligt mer!

Jag tror även herren från Hyresgästföreningen hade en gloria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar