Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

söndag 3 juni 2012

Bakfull är inget skyll

Låt oss reda ut skildnaden på bakfull och värd.

Jag hade mått lika jävligt idag oavsett om jag hade druckit eller inte. Jag sliter dagligen och dricker så sällan så jag inte ens kan komma på när jag senast var full, det är många år sen i alla fall. Och igår, visst jag var berusad, men jag minns allt, jag gjorde inget dumt, jag tog mig hem, och jag vinglade inte på hela kvällen, ingen huvudvärk och jag har inte spytt.

Jag är trött idag, det hade jag varit oavsett om jag druckit eller ej.

Jag anser därför att jag faktiskt var värd frukost på sängen, inte för att jag var bakfull, utan för att jag alltid annars kliver upp med barnen och leker med dom, och serverar DOM frukost varje dag. Jag har tagit semester från familjen i helgen, vilket Andreas har accepterat, jag har aldrig några utbildningar, övningar och personalfester som andra har och kan få åka bort ett par dagar från familjen, så jag får göra så här istället. Jag hade chansen att inte åka hem och sova inatt, men jag gjorde det i alla fall bara för att få träffa barnen en liten stund.

Jag är hemma och jobbar 98% av mitt liv. Varför missunnas jag oftast dom 2% jag gör något roligt, kopplar av och umgås med mina vänner? Folk ger mig istället dåligt samvete för att jag lämnar Andreas hemma med barnen, stackars Andreas... Nä, vet ni vad, jag ÄR VÄRD detta.

1 kommentar:

  1. Jag känner mig träffad. Det var verkligen inte meningen att ge dig dåligt samvete. Jag ville bara skoja med dig.
    Jag vet att du sliter ont varje dag, med smärta, jobb och barn.
    Dessutom så vet jag att du sällan har fest.
    Förlåt det var ett dåligt skämt.

    SvaraRadera