Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

fredag 24 augusti 2012

Övergrepp

När jag kom ut idag för att gå till affären så möts jag av en förtvivlad Alfons som varit ute och lekt. Pojken som bor i kvarteret bortanför oss hade försökt dra ner byxorna på Alfons. Jag gjorde klart för både Alfons och den andra pojken, som alltid bråkar med alla barnen, att hädanefter så umgås dom inte. Och när jag och Alfons börjar gå därifrån så säger pojken att han hade tänkt ta kort men hann inte. Jag var förbannad redan innan men det är inget jämfört med vad jag blev då. Jag sa åt honom att man inte gör så och hädanefter är han inte välkommen på våran gård. Jag svor och sa massa saker, jag var riktigt upprörd. Ungen stack iväg på cykeln och jag och Alfons gick.
Jag hade ett långt snack med Alfons om vad som är rätt och fel och är så himla glad att han sa ifrån och kom hem. Han grät massor och låste dörren men var rädd att pojken skulle kunna låsa upp med hans nyckel. Alfons gick inte ut något mer. Jag snackade runt med grannarna och fick veta en hel del om vad denna pojke har gjort. Ingen visste riktigt säkert vars han bodde och jag tog beslutet att ta kontakt med skolan för mer information.
Pojken är 8-10 år. Hur kom han ens på idén?
Jag lovar och svär dyrt och heligt att ingen kommer föregripa sig på mina barn ostraffat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar