Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 28 augusti 2012

Försäkringskassan = idioter

Jag är sur på FK just nu, inget ovanligt och jag är ganska säker på att jag inte är ensam.
Jag drar en kort historia lång.

Eftersom Alfons har jobbigt med nya miljöer och nya människor på grund av hans diagnos, Autistiskt syndrom, så valde vi att försöka lösa hela sommaren utan sommardagis. Detta löstes då med att Andreas skulle vara föräldraledig hela sommaren.
Mitt i denna föräldraledighet så blev då Andreas biten av den aggressiva hunden som gick lös här. Detta gjorde att Andreas var tvungen att vara sjukskriven en tid. Förra månaden fick han ut några föräldradagar och även sjukdagarna. Och denna månad förväntade vi oss att övriga föräldradagar skulle komma. Men dom kom inte. Han ringde FK för att höra vad som hade hänt. Plats 600-nånting i kö (utan att skoja) så vi åkte till kontoret istället. Något hade blivit galet, och det var deras fel. Men nu måste VI vänta på pengarna tills nästa månad. Så denna månad så ska vi alltså klara oss på min lön, vilket inte ens är en halvtidslön. Så det räcker ju inte ens till hyran.
Förbannade Försäkringskassan!

1 kommentar:

  1. Jag håller med försäkringskassan är en jävel i samhällt och borde utrotas.
    MVH
    Håkan

    SvaraRadera