Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

lördag 12 maj 2012

Sportlotter

I slutet på förra året skulle det säljas lotter för Oskars hockeylag. Mitt i allt detta så flyttade vi. Vi hade 5 st lotter som jag packade ner på något smart ställe, men sedan hittade jag dom inte. Vi betalade för lotterna men vi hittade dom aldrig.
Idag tänkte jag att det var dags att plocka fram Alfons foppa-tofflor, jag hittade lite gatukritor också. Och så tänkte jag att jag skulle möblera om lite i lådan med gamla skor för att få ner Alfons vinterskor. Och där... Där låg lotterna. 5 st. Jag kollade vad dom hade för utgångsdatum. Gissa? Alltså, dom har ju varit borta i 6 månader så jag förstod ju att datumet var utgånget. Men lite jävligt kändes det faktiskt att dom gick ut igår.
Det tog ett tag innan jag vågade skrapa dom, hade känts ganska irriterande om vi hade vunnit typ en bil eller en resa och så föll man på mållinjen. Tillslut skrapade jag i alla fall. Det var en vinst. Men ingen bil. Utan något som var värt 50 kr. Det var ju en lättnad faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar