Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

fredag 11 maj 2012

Över 3 år

Det har nu gått över 3 år sen Alfons, som nu är 4 år, träffade sin biologiska far.
Alfons var ett planerat barn som vi beslutade tillsammans att vi skulle skaffa och sen tog det ett år innan jag blev gravid, väntan var lång och vi kämpade hårt. Tillslut fick vi våran älskade Alfons, vi grät när han föddes och vi älskade honom direkt. När Alfons var 6 månader hade vi en tuff separation då han hade träffat en ny. Han träffade Alfons ganska mycket på sin lediga tid. När vi sen kom osams för att han helt plötsligt struntade i att dyka upp på avtalad tid och så blev det en diskussion angående underhållet och i samma veva så fick jag ett nytt jobb och min första dag på jobbet så blev Alfons sjuk och jag bad pappan vabba, han vägrade, men som tur var så ställde mina föräldrar upp.
Helt plötsligt gick det inte få tag i honom och han hämtade aldrig Alfons igen, och nu har 3 år passerat.
Både jag, familjerätten, sjukvården och skatteverket har försökt komma i kontakt med honom, men det är lönlöst. Det enda jag hört ifrån honom var ett mail där han skrev att han ville adoptera bort sin del av Alfons för att han inte vill behöva ta några fler beslut (typ vars han bor, vård, dagis osv) vad gäller Alfons igen. Det funkar ju inte riktigt så.
Jag skrev tillbaka att jag tyckte att det var tråkigt men att det inte riktigt går, jag kan inte begära att någon annan ska adoptera honom. Men om han vill så kan han ju skriva över vårdnaden på mig så behöver han inte ta några fler beslut vad gäller Alfons. Det svarade han aldrig på.

Hade jag haft råd skulle jag ansöka om ensam vårdnad eftersom jag vet att Tingsrätten skulle ge mig vårdnaden utan att blinka.

1 kommentar:

  1. Det är så tråkigt allt detta, vet inte hur den idioten tänker. Men jag är så glad att Andreas är hans pappa, kunde inte bli bättre.
    Men som jag brukar säga, det slår tillbaka förr eller senare. Han är ju så go lille Alfons, och har en mamma, pappa och bröder som alltid finns där för honom.
    Vi älskar honom så mycke och jag vet att det gör alla andra i hans närhet. Varma kramar till er.

    SvaraRadera