Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

söndag 6 maj 2012

Gele, akryl eller nylonfibrer?

Jag älskar naglar. Långa, snygga och färgade. Innan jag fick barn hade jag gele-naglar, dessa sätt så sjukt bra, jag fyllde var 4:e vecka och en enda gång gick en nagel av, den tog med sig allt, inklusive nagelbädden, smärta. Men jag hade aldrig problem med dom i övrigt.
Efter att jag fick barn så verkar jag inte kompatibel med varken gele eller akryl längre. Det har inte fungerat och jag har varit besviken. För några månader sen så blev min längtan efter långa naglar så enormt att jag beslutade mig för att limma på tippar och endast lacka dom, alltså inget annat material. Det funkar, men naglarna börjar sprätta av efter ett par dagar.

Men nu tror jag att jag hittat mitt mirakel. Mavala nagelförstärkare. Man förstärker nageln med nylonfibrer. Detta är egentligen för att stärka sin egna nagel, men jag bygger fast mina tippar med det. Naglarna håller sig ganska mjuka och är svåra att bryta och slå av. Jag har då haft naglarna i nästan 2 veckor nu.
I love it!



1 kommentar:

  1. Snyggt Cillan. Jag älskar ju allt inom sminkområdet. Ibland när jag sminkar mig mer eller mindre tänker jag, varför inte börja om att måla tavlor istället. Så nu slog det mig, du har nog en konstnärlig ådra du med, som du sätter på naglarna.
    Älskar dig, min lilla flicka.

    SvaraRadera