Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

lördag 29 september 2012

Vattenskada

Precis innan jag skulle fara så gick jag av någon anledning in i sovrummet. Där var det fullt med vatten på golvet. Många tankar hann passera, kiss? regnat in? till slut kom jag på att det kanske kommer från lilla toaletten som ligger vägg i vägg. Det stämde. Inne på toaletten var det fullt med vatten. PANIK!!!
Ringde akut-felanmälan och efter ca 1 timme hade jag en sockertoppad rörmokare.
Vi snackade lite och jag berättade att för ett par dagar sen så var den en äldre herre här från Riksbyggen som fixade någon packning i stolen eftersom den droppade lite när man spolade. Sockertoppen förklarade att Riksbyggen inte hade befogenheter att fixa toaletter, uppenbarligen har han rätt eftersom att gubben inte ens hade skruvat fast stolen och han skulle anmäla detta och någon kommer på måndag från Bravida och fixar till detta, och så ska vi givetvis hoppas att det inte blir någon vattenskada. Så nu har vi skurat upp vattnet och jag är redo med mitt kylda vin att dra till stan. Lyckligtvis får jag skjuts av grannfrun som ska festa på annat håll.
Hej hopp vattenpropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar