Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 11 juli 2012

Det ljusa i vardagen

Man måste alltid försöka se allt från den ljusa sidan, det är dom små sakerna som gör att vardagen går ihop.

Elräkningen kom idag. Den lägsta vi haft dom senaste månaderna. Den har minskat brutalt! Hoppas den minskar ännu mindre till nästa månad, för nu har jag bara tvättat i lägenheten 2 ggr dom senaste 3 veckorna.
  • Juli    390 kr
  • Juni   450 kr
  • Maj   995 kr
  • April  990 kr

Sen så har jag snart tvättat upp ytterligare två veckors tvätt. Fantastiskt skönt när man kan välja och vraka precis hur man vill ur garderoben. 


Och jag måste glädjas åt att jag inte jobbar om assistent hos kvinnan i huset bredvid. Jag har hört mycket om henne, det ska visst vara en enorm pina att jobba hos henne. Jag har hört hur hon låter, men jag har aldrig hört vad hon låter om, har bara hört hur hon har skrikit åt folk i telefonen och hennes assistenter att dom är idioter osv. Idag tvättar jag i tvättstugan tillsammans med henne och hennes två assistenter. "Gå dit, häng där, gör det, flytta den, låt den där vara, gå dit, har ni aldrig sett en tvättstuga tidigare, är det nå fel i huvudet på er, lägg den där, sluta med det där annars får du sparken, kom hit, gå dit, ställ bort den här, är du en idiot..." osv. Stackars människor! När jag och den ena assistenten stod en bit ifrån henne så sa jag lite lågt "jag antar att ni aldrig får något tack, men ni gör ett bra jobb!" Han log bara och sa ingenting! Jag har själv jobbat hos en som var ungefär så där. Man biter ihop och funderar på varför man hjälper någon som är så jävla otacksam!

Sen gläds jag givetvis åt dagen höjdpunkt, att mina älskade barn kommer hem idag igen efter att ha vistats ett par dagar borta, Herman hos farmor och farfar och Alfons hos mormor och morfar. Jag ska pussa dom tills dom somnar, och då ska jag fortsätta pussa dom en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar