Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 24 juli 2012

Cykeltur

Idag fick Alfons ta sin första långa cykeltur. Efter vi hade ätit middag så hoppade jag och Alfons upp på hojarna och cyklade till Shell på Örnäset. Där fick han hyra en film (Mästerkatten) och köpa en glass.
Han var superduktig, jag är sjukt nöjd med hans insats. Inte ett enda gnäll, lyssnade när jag sa till honom vars han skulle cykla och när han skulle sakta in. Sen måste jag ju bara berätta, vilket egentligen inte är någon nyhet, Alfons är sjukt duktig på att skilja på höger och vänster. Jag vet inte hur han har lärt sig det, men han kan det 9 gånger av 10. Ofta kan han det snabbare än mig också, då får man skämmas.

Just nu sover Herman, Alfons och Oskar ser på Mästerkatten antagligen med munnen full av chips och dricka. Själv sitter jag och håller hand med Andreas, dricker Cola light och ser på Allsång på Skansen. Ikväll står mys på schemat! Känslan i magen säger att detta kommer bli fantastiskt!

1 kommentar: