Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

fredag 13 april 2012

Popcorn-krig

Ungarna ser mig sällan busig och crazy. Jag känner mig oftast mest stressad över att det är stökigt och att allt ska vara bra. Men jag är sällan speciellt rolig. Ibland har jag ångest över detta och senaste tiden har jag känt mig mer som en olycklig häxa än en rolig mamma. Men ikväll när jag, Oskar och Alfons satt och tittade på Let's Dance och käkade popcorn så började vi kasta popcorn i luften och försöka fånga dom med munnen.
Normalt hade jag blivit irriterad och gnällt på alla smulor som blir på golvet. Inte ikväll. Ikväll utbröt ett popcornkrig. Men roligt hade vi! Ungarna har varit jätte mysiga med pussar och kramar, och trots att kriget gått genom lägenheten känner jag mig lugn och harmonisk. Mitt lycko-ackord har klingat i en låda så just nu sitter jag och lyssnar på resonansen det gav.


1 kommentar:

  1. Ibland kan det vara bra att vara crazy. Men är du inte det så tycker jag att du är en "toppenmamma". Kram på er från en mycke lycklig mormor.

    SvaraRadera